vrijdag 10 april 2020

Goede Vrijdag

In deze bizarre tijden is het gewoon Goede Vrijdag. Het weer werkte daar in ieder geval goed aan mee.
De start van de dag was trouwens wel fris te noemen.
Mijn vrouw vertrok vanmorgen vroeg om met een van onze dochters te gaan wandelen. Ik ging wat later op pad om tulpen te gaan kopen. De bloemenkweker in Oegstgeest was echter al uitverkocht. Derhalve fietste ik door naar Wassenaar, waar ik een andere kweker wist, die tulpen verkocht. Het was wel wat duurder, maar dat zijn de huizen in Wassenaar ook....
Langs "De Horsten", waarvan het parkeerterrein gesloten was vanaf  woensdag 8 april, zodat alleen wandelaars en fietsers welkom zijn, fietste ik naar mijn schoonouders toe. Mijn schoonvader nam 20 tulpen in ontvangst.
Thuis gekomen wachtte ik op een telefoontje van Ada, dat ze op de volkstuin was aangekomen. Daarna maakte ik mijn lunchpakket klaar en fietste er ook naar toe. Daar aten we samen, waarna ik verder ging met takken knippen, terwijl mijn vrouw aardappels pootte.
Tot slot gaf ik op deze Goede Vrijdagmiddag de planten op de tuin water. Intussen bloeide in onze eigen tuin de Judaspenning....

Geen opmerkingen: