vrijdag 10 april 2020

Staatssecretaris van Cultuur

Op wonderbaarlijke wijze was ik Staatssecretaris van Cultuur geworden. Op zich niet zo vreemd. Ik werk al 40 jaar in het bibliotheekvak, waar cultuuroverdracht een groot deel van ons werk is. Ik ben dus een ervaringsdeskundige.
Bij het eerste werkbezoek zag ik diverse vrouwelijke collega's gehuld in kleding, zoals je die vaak in kostuumdrama's tegenkomt.
Ik gaf drie van hen de opdracht te dansen op de muziek van "Dancing Queen".
Het is een vreemd gewaarwording, dat collega's, waaronder een hoofd, ineens wel naar je pijpen dansen.
Maar in de politiek is een carriรจre een wankel bestaan. Bij mij was dat evenzeer het geval. Ik was nog maar net gewend aan mijn nieuwe status, toen ik wakker werd.
Van de functie van Staatssecretaris van Cultuur kan ik alleen maar dromen....

Geen opmerkingen: