zaterdag 25 april 2020

"Is het ijs al dik genoeg?"

Na het ontbijt fietste ik met mijn vrouw naar "De Helianth". Daar er volgens de richtlijnen maar 1 persoon van een huishouden boodschappen mag doen, bleef ik buiten, terwijl Ada naar binnen ging. Dit bood me de mogelijkheid een aardige droogtraining af te werken met veel schaatsstappen. Vooral het overkomen en de valbeweging kon ik zo goed oefenen evenals ze zijwaartse afzet.
Van een wandelend echtpaar kreeg ik in onvervalst Leids de vraag: "Is het ijs al dik genoeg?"
Ik kon hen geruststellen: "Hier zak je niet doorheen!"
Na ruim 20 minuten trainen op techniek gebruikten mijn vrouw en ik onze fietstechniek om met fietstassen vol boodschappen naar huis te rijden.
Daar dronken we koffie en thee, waarna mijn vrouw een tweetal tassen met met boodschappen naar haar ouders bracht en vandaar naar de volkstuin fietste. Onderwijl hing ik de was op en maakte de lunchpakketten klaar, die we op de volkstuin nuttigden. 
Met een redelijk gevulde maag fietste ik naar de Kniplaan, waar ik om 2 uur met Hans Boers had afgesproken. Samen liepen we naar de Vlietlanden onder een brekend wolkendek.
We liepen een variant op het rondje van 8 kilometer van vorige week. Het was wederom een veldloop, die met een zachte noordwestenwind werd afgelegd.
Zodoende kwamen we ook weer langs de Vogelplas. Dit keer luidde het antwoord op de vraag "Is het ijs al dik genoeg?" ontkennend.
Met deze teleurstellende conclusie fietste ik na de veldloop via de Vlietlanden en de landijsbaan van Voorschoten naar huis toe, daar ik een warme douche prefereerde boven een duik in het nog koude water. 
Weer opgefrist keek in naar een special met prachtige beelden onder de titel "De 14 regels van Johan Cruijff". Een aanrader voor iedereen, die van de schoonheid van het voetbal wil genieten.

Geen opmerkingen: