vrijdag 12 februari 2021

Een winderige dag op de Vogelplas

Vandaag weer heerlijk geschaatst op de Vogelplas. 


Toch was er een groot verschil met gisteren: de wind. We hadden te maken met windkracht 5.

De maximumtemperatuur was bijna 3 graden onder nul.

Dat gaf een gevoelstemperatuur van min 11.


Na een koude nacht stapte ik om half 10 op de fiets om naar de Kniplaan te rijden.

Daar stalde ik mijn fiets en werd er verwelkomd door Rob Pijpers, die mij fotografeerde en een filmpje maakte van deze "Krasse knar".

Nadat ik mijn schaatsen aangetrokken had, kwam ik Bert Raaphorst en René Strelzyn tegen. Met hen zou ik bijna de hele ochtend rondjes rijden op de winderige Vogelplas. 

Maar daar dit meertje een soort thuisbaan is geworden voor schaatsers uit de Leidse IJshal, kom je veel bekenden tegen.


Zo schaatste ik een rondje op met Cor Hoogenboom, maar ook met Walter en Jan Boon.

Ook IJVL-trainer Jos Fugers werd op de gevoelige plaat vastgelegd, die voor alle lezers van mijn blog voordeed, hoe je diep moet zitten.

Van Thomas de Tombe kreeg ik deze beeldschone beelden toegezonden.


Voor vandaag had ik hetzelfde eet- en drinkschema toegepast als gisteren. Na een uur schaatsen wat eten en wat drinken, maar door de harde wind trok ik wel mijn winterjas over de schaatskleding aan, want door de harde wind koelde je flink af.
's Middags kreeg ik familiebezoek. Eerst kwam een dochter van me kunstschaatsen en later kwam mijn vrouw ook rondjes rijden op het 7 centimeter dikke ijs.

Bij de middagploeg waren ook Marc Onnen, Bert Hoogeveen, Jaap Kroes, Jan van Rijn, Rein Knetsch, Wilbert de Boer en Aad Berg. De helft van de ronde hoefde je weinig te doen, de andere helft moest je flink tegen de wind in buffelen. Daar werd je weer warm van.
Kortom, ik heb met volle teugen genoten van een winderige dag op de Vogelplas.

Geen opmerkingen: