woensdag 17 februari 2021

Na de sneeuw de sneeuwklokjes

Langzamerhand ging ik, na een fantastische natuurijsweek met 5 dagen schaatsplezier, weer wennen aan het "gewone" leven.

Dit hield in, dat ik vanmorgen naar de boerenmarkt in de Leidse binnenstad gereden. Daar werd ik aangesproken door een klant van mijn voormalige werk. Hij was op mijn blog gekomen, doordat hij schaatsplekken in onze regio zocht.

Hij was blij verrast, dat hij muziek van "Fairport Convention" aantrof en hij was weg van de stem van Sandy Denny, die in de jaren '70 al was overleden.

Ik wees hem op de Nederlandse zangeres Linde Nijland, die een sterk gelijkende stem heeft.

Van hem kreeg ik de tip over de Belgische zangeres Meskerem Mees.

Na deze muzikale ontmoeting deed ik boodschappen bij "De Helianth". Met volle fietstassen reed ik door naar fietsenmaker Van Vliet, waar ik een afspraak voor morgen maakte om mijn remblokjes te vervangen en de versnellingen af te stellen. De fietsenmaker vroeg zich af, of ik niet af moest kikken?

Ik kon niet ontkennen, dat ik enige ontwenningsverschijnselen vertoonde, maar als schaatser raak je langzamerhand gepokt en gemazeld in het plotsklaps kunnen verdwijnen van het magische natuurijs.

Thuis deed ik wat huishoudelijke klussen. Vorige week heb ik me daar vrijwel volledig aan onttrokken. 

Daarna lunchte ik met mijn vrouw, Het uitzicht op onze achtertuin was compleet anders nu de sneeuw was verdwenen.

Na de sneeuw de sneeuwklokjes!
's Middag fietsten we samen naar de volkstuin, waar we de regentonnen weer terugplaatsten, nu de kans op nachtvorst uitermate klein geworden is.

Ik verknipte een stapel takken, terwijl Ada werk deed, waarbij je na moet denken. Op een volkstuin moet je je plaats kennen....

Geen opmerkingen: