dinsdag 16 februari 2021

Driemanspolder

Ik heb diverse mensen gesproken, die afgelopen week zijn wezen schaatsen op de Driemanspolder. Ook via appjes kwam dit nieuwe ondiepe plassengebied bij Wilsveen er lovend uit te voorschijn. 

De natuurijsperiode was helaas te kort om ook daar de schaatsen onder te binden. Met het oog op een volgende keer, dat we natuurijs kunnen schaatsen, besloot ik om er vandaag heen te fietsen voor een terreinverkenning.


Op het ijs kon dat uiteraard niet meer. Vandaag kwam de thermometer alweer in de dubbele cijfers terecht. Zo snel kan het in het nieuwe klimaat gaan!

Via de Velostrada fietste ik naar de Horstlaan. Op de hoek ervan zorgde smeltende sneeuwduinen voor een bijzonder kleurenspel.

De volgende tussenstop was bij de Vogelplas



Het was er een tikkeltje rustiger dan eind vorige week.

Via Leidschendam trapte ik naar het tussen  deze plaats en Zoetermeer gelegen natuur- en recreatiegebied Nieuwe Driemanspolder.

Zo arriveerde ik bij het met dof dooiijs bedekte gebied, waar t/m zondag nog druk werd geschaatst.

Over het gloednieuwe fietspad om het meer, dat in kleinere meertjes verdeeld is, die met elkaar verbonden zijn door kleine sloten. Door bruggen over deze sloten kun je over dijken door dit natuurgebied wandelen.
Ik fietste er omheen en maakte her en der wat foto's.


Na anderhalf rondje door de Driemanspolder gefietst te hebben, verliet ik dit recreatiegebied vlak bij de skischans.


Via het fietspad door de weilanden kwam ik in Stompwijk, waarna ik via de Vogelplas weer naar huis fietste. Vandaag kwam er op de kilometerteller 38 kilometer bij. Ondanks de dooi een alleraardigste rit.

Geen opmerkingen: