woensdag 3 februari 2021

Geen droogtraining

Het was vandaag weer eens een kletsnatte dag. 

Dat heb ik aan den lijve ervaren. Vanmorgen fietste ik in de regen naar de Leidse binnenstad om wat inkopen te doen op de boerenmarkt. De jas en regenbroek hing ik te drogen in de gang.

Vanmiddag pakte ik om kwart voor 3 de fiets om op het parkeerterrein van de Leidse IJshal droogtraining te gaan geven aan kinderen van de IJVL. Het had het uur daarvoor hard geregend, dus ik had niet zo veel vertrouwen, dat er veel kinderen zouden komen naar deze allesbehalve droogtraining.

Bij aankomst bij de IJshal stond 1 kind met haar vader te wachten. Even later kwam Walter Boon ook aangefietst. Daar door de lompe lockdown de Leidse IJshal in ieder geval tot 2 maart gesloten zal blijven, heeft het er alle schijn van, dat het schaatsseizoen in Leiden wel eens afgelopen kan zijn. Alleen natuurijs kan het schaatsseizoen in en om de Sleutelstad nog redden.

En laat het nou volgende week flink koud worden....

Maar dat is nog toekomstmuziek. Door de lage opkomst lasten we in overleg met het wel opgekomen IJVL-lid lasten we de droogtraining af. En daar de basisscholen volgende week weer beginnen, is er tot nader order geen droogtraining meer.
Hopelijk kunnen we binnenkort een keer schaatsles op natuurijs voor kinderen organiseren.

Geen opmerkingen: