donderdag 4 februari 2021

Blinkend wit

Vanmiddag stond om 1 uur een afspraak met de mondhygiëniste gepland, Om 12 uur lunchte ik met mijn vrouw, waarna ik op mijn fiets stapte om op tijd bij de tandartspraktijk te zijn. Daar zette ik mijn gisteren gearriveerde mondkapje op tot ik aan de beurt was.

Uit praktische overwegingen deed ik het mondkapje maar af tijdens de behandeling. Zo kon ze zien, wat ze deed. 

Een klein half uur later was het tandsteen verwijderd en waren de tanden en kiezen gepolijst. Mijn gebit was weer blinkend wit. Op weg naar huis fietste ik via de Vondellaan. Daar zag ik iets, dat ook blinkend wit was.

Bij de Leidse IJshal werd het ijs met de Zamboni naar buiten gereden door ijsmeester Jan van Rijn.

Het was zonneklaar: door de lompe lockdown zou de IJshal op zijn vroegst begin maart open kunnen gaan. 

Daar het nog lang niet zeker is, dat dan daadwerkelijk geschaatst zou kunnen worden, is besloten om het ijs te verwijderen. Alleen op de buitenbaan lag nog ijs.

Dit gebeurde nota bene op de dag, dat de aanbesteding voor IJshal "De Vliet" sloot. Als het goed is, kan het selecteren van de gegadigde bouwers gaan beginnen, zodat we eind 2022 op de nieuwe 250-meterbaan kunnen gaan schaatsen.
De sneeuwberg voor de deur lijkt een opmaat voor de sneeuw, die komend weekeinde gaat vallen.

Het is de opmaat voor een koude week met flink wat vorst.

Als het goed is, kunnen we volgende week op de Vogelplas schaatsen in een blinkend witte wereld.


Geen opmerkingen: