dinsdag 23 februari 2021

Saharazandloop

De auteur Abdelkader Benali is niet alleen een goede schrijver, maar ook een goede hardloper. In zijn boeken komt de atletiek diverse keren aan de orde. Zo ook in zijn autobiografische roman "Zandloper".

Ik moest vandaag onmiddellijk aan deze romantitel denken, toen ik ging hardlopen, terwijl in het weerbericht uitgebreid kond werd gedaan van het Saharazand in de lucht.
Na het ontbijt liep ik naar de volkstuin toe en terug onder een zanderige hemel.


Thuis lagen nog 2 paar kluunschaatsen op me te wachten om geslepen te worden. Op natuurijs worden schaatsen sneller bot dan op een kunstijsbaan. Een uurtje later waren de 4 ijzers weer goed scherp en kan ik weer 2 schaatsers blij maken.
Daarna douchte ik me en spoelde het zweet en zand van mijn lijf. Dat krijg je met al dat Saharazand in de lucht.

Geen opmerkingen: