vrijdag 11 november 2022

Koolzaadloop

We werden wat later wakker dan gebruikelijk, daar we gisteren pas om 2 uur naar bed gingen. We hadden gekeken naar "Herr Bachmann und seine Klasse", een fascinerende film. Een regelrechte aanrader.

Ik mat mijn gewicht en de bloeddruk. Met 70,4 kilo en een bloeddruk van 122 om 69 was ik tevreden. Daar mijn vrouw ging zwemmen, wilde ik wel eens uittesten, wat het effect zou zijn van hardlopen op beide metingen.
Om kwart over 9 liep ik na een banaan en een mandarijn gegeten te hebben, liep ik de ruim 3kilometer naar de volkstuin. 

Met 9 graden Celsius was het voor november niet echt koud te noemen, maar de combinatie met de wind maakte het toch wel fris. De befaamde windchillfactor.

Op de terugweg was het effect van een recordwarme oktober goed te zien.

Langs de kant van het nieuwe fietspad stond bloeiend koolzaad!

Na ruim 6 kilometer hardlopen nam ik een korte douche, waarna ik me woog en mijn bloeddruk nogmaals opmat. Het gewicht was 69,6, dus bijna een kilo lichter. Mijn bloeddruk kwam voor het eerst onder de 100 en was 99 om 59. Sporten werkt dus wel degelijk om de bloeddruk te verlagen!

Geen opmerkingen: