donderdag 10 november 2022

Have a cigar

Bij het betreden van de gladde ijsvloer van de Leidse IJshal begon net hat nummer "Have a cigar" van "Pink Floyd" van een van de mooiste lp's uit de muziekgeschiedenis: "Wish you were here".

Kun je als schaatser beter aan een training van 25 kilometer beginnen? In ieder geval ging het schaatsen erg lekker. In het begin van de piramide, momenteel actueel door de klimaattop in Sharm-el-Sheikh in Egypte, ging ik niet voluit door een licht pijntje in mijn rechterkuit.

Nadat ik goed warm gedraaid was, verdween het pijntje en kon ik een goede 5 kilometer op kop rijden met constant 24 kilometer per uur. Je bent stayer of je bent het niet.

Onze schaatsvriend, die 3 weken geleden met de ambulance naar het ziekenhuis was vervoerd, had inmiddels een tweede operatie ondergaan, dus de pijntjes, die wij bij het schaatsen voelen, stellen niks voor.

Met deze relativering in het achterhoofd fietste ik naar huis, waar ik me douchte.

Voor ik onder de douche stapte, deed ik de bloeddrukmeter om mijn linkerarm. Deze mat 110 om 64. Gewoon laag.

Na in mijn eentje geluncht te hebben fietste ik naar de tandartsenpraktijk, waar ik een afspraak had staan met de mondhygiëniste. Ik werd vriendelijk ontvangen, maar er werd niet aan mij gevraagd of ik een sigaar wilde.

Geen opmerkingen: