zaterdag 26 november 2022

Schoonoudersloop

De start van de dag was vandaag vrij fris, maar rond het middaguur was het lekker loopweer.

Na het ontbijt gingen mijn vrouw en ik naar "De Helianth" voor de wekelijkse broodbestelling. Ada bracht het brood naar haar ouders toe, terwijl ik naar huis fietste, waar ik alles wegruimde.

Met het oog op de grafieken en weerkaarten op Weerwoord leek het me een goed idee om de wekelijkse duurloop een stukje te verlengen. Daar mijn schoonouders op 4,5 kilometer van ons vandaan wonen, liep ik daarheen. Daar nam ik een glas water en liep daarna met een kleine omweg naar huis toe, waar ik na ruim 10 kilometer het zweet van me af kon spoelen onder de douche.

De bloedruk kwam na de schoonoudersloop uit op 113 om 66. Door de deelname aan Stevit krijg ik een steeds beter beeld van hoe mijn lichaam reageert op actief sporten en de rust daarna.

Geen opmerkingen: