woensdag 9 november 2022

Midterm

De hele dag waren de uitslagen van de Midterm-verkiezingen in het nieuws. Het waren onverwachts toch nog spannende verkiezingen. De verwachte rode golf was uitgebleven bij deze Midterm.

Zulk stralend weer als in Sacramento hebben we hier niet. Vandaag was het wisselvalligheid troef. Wolken en zon wisselden elkaar in hoog tempo af. Het ene moment fietste je in de zonneschijn, even later zat je in een regenbui.

Maar ja, we zitten dan ook in november.


Vanmorgen maakte ik wat fietsritjes om boodschappen te doen op de Boerenmarkt en bij "De Helianth", waarna ik bij de bibliotheek "Mevrouw, mijn moeder" van Yvonne Keuls ophaalde.

Dit boek is gratis af te halen in ieder openbare bibliotheek in Nederland in het kader van Nederland leest. Deze bibliothecaris in ruste kan het niet laten aan leesbevordering te doen.

Mijn vrouw was naar Den Haag vertrokken, waar ze eerst met onze dochter en daarna met een vriendin had afgesproken. Na eerst nog wat zaken rond het Bavarian curling te hebben geregeld, lunchte ik in mijn eentje, waarna ik mijn sportkleding aantrok.
Een mooi moment om mijn bloeddruk te meten. Per ongeluk drukte ik op 3 x meten, zodat 3 minuten lang om de minuut de pomp begon te werken. De uitkomst van 128 om 80 stemde me tevreden.
Ik moest nog wat kleine boodschappen doen, waaronder batterijen halen voor de fietslichten. Deze haalde ik bij fietsenmaker Van Vliet in Noord-Hofland. Daar het nog maar een klein stukje was naar de bouwplaats van IJshal "De Vliet" pakte ik maar even mee.
Het weer van vandaag was in onderstaande foto's te vatten: wolken en de schittering van de zon, die werd weerkaatst.

Hopelijk duidt dit op een schitterende toekomst voor IJshal "De Vliet".

Ik bracht de boodschappen thuis, pakte mijn schaatstas en fietste naar de Leidse IJshal, waar we om half 5 de kinderen uit Oegstgeest schaatsles zouden geven.
Daar er weer wat kinderen naar mijn groep waren doorgestuurd, kreeg ik steun van Conny. Dat was zeer welkom, want 20 kinderen in je eentje lesgeven op een buitenbaan is best lastig. Met zijn tweeën ging het eenvoudiger.

De kern van de les bestond uit "diep zitten". Voor de kinderen was dit verpakt in allerlei verhaaltjes. Door het speelse karakter hadden ze niet in de gaten, dat ze veel variaties op dezelfde oefening uitvoerden. Maar tussen de dieren en het toiletbezoek door hadden de trainers dat wel....

Geen opmerkingen: