maandag 21 november 2022

Schoppen voor Senegal

Het was wederom een koude start van de dag.

Het was net als zaterdag waterkoud weer. Niet dat we daar veel last van hadden. We hadden allerlei klussen in huis te doen  vanmorgen. 

Na de lunch fietsten mijn vrouw en ik naar de volkstuin, waar ik de schop ter hand mocht nemen. Van een andere tuinder kregen we een aardige hoeveelheid compost. Maar we moesten het wel zelf naar onze tuin brengen.

Zo schepte ik een vijftal kruiwagens vol, die ik naar onze tuin reed. Wie mij altijd al een opschepper vond: op dit punt heb ik geen weerwoord.
Na anderhalf uur met de schoppen gewerkt te hebben, fietste ik naar "Odin", waar ik wat boodschappen deed.

Zo was ik op tijd voor Senegal, dat tegen Nederland speelde.

Het was een spannende wedstrijd, die lange tijd op 0-0 leek uit te draaien. Een minuut of 10 voor tijd brak Cody Gakpo de ban, waarna Davy Klaassen er ver in de blessuretijd nog 0-2 van maakte.

Nederland had het lastig tegen de kampioen van Afrika en schopte net wat beter (of gelukkiger zo u wilt) dan Senegal. 

Hoewel....

Geen opmerkingen: