zaterdag 19 november 2022

Waterkouloop

Het was vandaag waterkoud weer. 's Nachts kwam de temperatuur dicht bij het vriespunt.

Overdag kwam er niet veel bij. Het was dan ook niet aangenaam fietsen tegen de wind in.

Dat heb ik kunnen ervaren, toen ik naar "De Helianth" fietste voor de broodbestelling van mijn schoonouders en onszelf. Wel hadden we wat ander brood dan gebruikelijk. Er was iets mis gegaan bij de bakkerij.

Als ik ineens heel hard ga schaatsen, dan weten jullie hoe het komt....

Toen ik thuis kwam na Ada's ouders bezocht te hebben, ruimde ik de boodschappen weg, trok mijn hardloopschoenen aan en liep een rondje om de Stevenshof van een kleine 6 kilometer. De temperatuur was niet bepaald aangenaam, maar je loopt jezelf letterlijk warm.

Niet alleen de temperatuur was laag, de bloeddruk was dat met 104 om 62.
De verwarming hebben we trouwens tot nu toe niet aangehad. De kamertemperatuur is nu 18 graden.

Een warm trainingsjack over de kleding helpt echt, maar mocht de waterkou aanhouden, dan zullen we eerdaags tot de verwarming maar eens aanzetten.

Geen opmerkingen: