zondag 27 november 2022

Mitswa


Gisterenavond was ik met de trein naar Nieuw-Vennep afgereisd, waar het lustrumconcert van "Mitswa" in de Katholieke kerk werd uitgevoerd.



"Mitswa" is de opvolger van jongerenkoor "Oktopus", waar ik zelf ruim 8 jaar bij de bassen heb meegezongen.

Een jaar of 5 geleden hebben beide koren samen gezongen. Naast mijn oudste zus Annie luisterden we naar de liederen, waarbij bij ieder blok van 3 een meezinglied zat. Dat deden we graag. Het waren bekende melodieën met een aangepaste tekst.




Tijdens de pauze sprak ik een aantal bekenden kort. Na afloop gingen we naar "De Kelder van de Koster", zoals "De Ring" tegenwoordig heet. 

Eerst zat ik alleen naast mijn zus aan een tafel, later kwam een voormalig buurmeisje erbij.

Even later verscheen Agaath Kortekaas op het toneel.

Met deze klasgenote van de kleuterklas en de eerste klas op de Anthoniusschool en gedurende 5 jaar op "Porta Vitae" kon ik even proosten en bijkletsen.

Ik kon met Rob Pijpers mee terugrijden naar Leiden.  Bij het weggaan sprak ik zijn zus Lidwina, die onlangs een ansichtkaart kreeg, die 42 jaar onderweg was geweest.
Op de terugweg besprak ik met cameraman Rob het concert.

Op de vraag, hoe ik het vond antwoordde ik, dat ik het goed gezongen vond, maar een tikkeltje te braaf. Laat ik er echter niet meer woorden aan wijden. Men mocht eens gaan twijfelen aan mijn braafheid....

Geen opmerkingen: