maandag 23 november 2009

Uitgeloot


Vroeger was het rond Sinterklaas bij de potentiƫle leden thuis altijd zeer spannend. Er werd begin november door een notaris geloot, wie dat jaar de gelukkigen zouden zijn, die de Elfstedentocht van die winter zouden mogen rijden. In de eerste week van december kreeg je post, waarin stond of je ingeloot was of niet.
Zo was ik aan het begin van dit millennium op een gegeven moment 5 keer op rij ingeloot. Met de intrede van het internettijdperk wist ik het vaak al in de eerste helft van november. Rond de 10e november vond de loting plaats, een dag later kon je op je lidmaatschapsnummer al kijken, of je die winter de Tocht der Tochten zou mogen rijden.
Tegenwoordig is het systeem simpel: het ene jaar ben je ingeloot, het jaar erop ben je uitgeloot. Daar ik vorig jaar ingeloot was, wist ik meteen, dat ik dat dit jaar niet was. Maar volgende winter daarentegen....

Geen opmerkingen: