woensdag 27 november 2013

Kroon

Een maand of 7 geleden werd de kroon tevoorschijn gehaald bij de inhuldiging van Elfstedencrack Willem-Alexander van Buren.

Nu is het in een koninkrijk de bedoeling, dat de onderdanen hun koning navolgen. Welnu, u kunt een voorbeeld aan mij nemen. In navolging van onze vorst heb ik de Elfstedentocht uitgereden en de marathon uitgelopen.

Daarnaast wordt mijn naam ook nog eens genoemd in het boek "Mijn droom voor ons land" en als klap op de vuurpijl loop ik met Hans Boers ook nog eens zeer regelmatig een trainingsrondje door kroondomein "De Horsten".
Kortom, waar haal je als kersverse koning een onderdaniger onderdaan vandaan?
U zult ze met een lichtje moeten zoeken!

Want waar anderen stoppen in het tonen van hun aanhankelijkheid aan ons koningshuis, daar ga ik een stapje verder. Vanmorgen fietste ik al om half 8 naar de Oude Singel voor het plaatsen van een kroon. Voor het zo ver was, werd ik eerst onder handen genomen door een mondhygiëniste. En ik moet eerlijk bekennen: Alice Cooper had ongelijk met zijn rockballad "Only women bleed".

Het was duidelijk zichtbaar, dus moet ik u nu hevig teleurstellen: ik heb geen blauw bloed!
In de tandartspraktijk stak ik de gang over, waar tandarts Van Winsen de kroon bij mij plaatste.

Ook hierin toonde ik mij een waardig onderdaan. De kosten van mijn kroning vallen een stuk lager uit dan de kroning van Willem-Alexander.
Met een "Tot morgen" nam ik afscheid van mijn trainingsmaat Arthur van Winsen.
Dan kan deze coördinator van de "Krasse knarren" aan hen zijn tanden laten zien....

Geen opmerkingen: