maandag 24 januari 2022

Op visite

Ruim 2 maanden geleden heb ik een van mijn dochters helpen verhuizen. Onze oudste kleinzoon wilde er graag een keer naar toe. Vandaag was het dan zover. We gingen op visite.
Om half 10 fietsten we naar Leiden Centraal, waar we de trein namen, die vlak bij haar nieuw woning stopte. Vanaf het station konden we met de driejarige naar zijn tante toe wandelen.

Na thee gedronken te hebben wandelden we met zijn vieren naar de dichtstbijzijnde kinderboerderij. Daar was ook een kleine speeltuin bij met een grote zandbak. Een klein uur speelde onze nazaat in het zand met een meisje van zijn leeftijd. Wij kregen het langzaam maar zeker steeds kouder.

We wandelden terug en lunchten, waarna het zoetjesaan tijd werd om de trein naar Leiden te pakken. Vandaar fietsten we weer naar huis, waar opa een stuk of 7 prentenboeken voorlas.

Uit mijn verzameling schaatsboeken haalde ik er ook twee tevoorschijn.


Het onderste Gouden boekje is trouwens tweetalig.

Voor het gemak las ik het maar in het Nederlands voor....

Geen opmerkingen: