woensdag 26 januari 2022

Perspectief

Na de persconferentie van gisterenavond gingen vanmorgen om 5 uur de versoepelingen in. Er is dus weer wat meer perspectief, met name door de gedeeltelijke heropening van de horeca en de cultuursector.

Dat geldt niet voor de kans op winterweer. Weerman Reinout van den Born, die reeds in een vroeg stadium een koude winter voorspelde, gooit de handdoek nu al in de ring.

Tot half februari is er nog geen enkel zicht op natuurijs. Zelfs schaatsen op de Vogelplas gaat op deze manier zeer moeilijk worden. Wat dat aangaat is de winter van 2022 zeer teleurstellend.

Wat dat aangaat ben ik allang blij, dat ik deze winter überhaupt op natuurijs heb geschaatst.

Wat een mooie prelude leek, bleek een zwanenzang te zijn geweest.

Voor schaatsen op natuurijs ontbreekt vooralsnog ieder perspectief. Dat geldt niet voor Zwembad en IJshal "De Vliet".

Vanmorgen stond in het Leidsch Dagblad dit artikel over de bouw van de nieuwe Sportboulevard met daarin de opvolger van de Leidse IJshal aan de Vondellaan.
Nu was ik toch al van plan om daar deze week weer een kijkje te nemen, dus dat deed ik vanmorgen na het doen van boodschappen op de Boerenmarkt en bij "De Helianth".
Vergeleken met vorige week is al een aardig verschil merkbaar. 

Aanvankelijk dacht ik, dat de foto in het Leidsch Dagblad gemaakt was met een drone.

Later bedacht ik me, dat het ook heel goed gedaan zou kunnen zijn vanaf de ronde woontoren aan de Vliet.

Ik deed het tegendeel. Onderstaande foto maakte ik niet vanuit vogelperspectief, maar vanuit kikkerperspectief.

Je moet alles natuurlijk wel in het juiste perspectief blijven zien....

Geen opmerkingen: