zondag 2 januari 2022

Ramptoerist in eigen wijk

Vanmorgen liep ik voor de eerste keer in 2022 hard. Het zou een rondje van 6 kilometer worden in de Stevenshof. 

Via de media had ik al vernomen, dat in de Nieuwjaarsnacht het buurthuis "De Vijf Hoven" in vlammen was opgegaan. Ben je er even niet bij en onverlaten grijpen de kans om brand te stichten.
Bij thuiskomst hoorden we gisterenmiddag van een van de buren, dat met een vuurwerkbom flinke schade was aangericht aan de pui bij de entree van het buurthuis in de Stevenshof.

Mijn eerste loop was dan ook die kant op. Na een foto gemaakt te hebben, stak ik de stille Stevenshofdreef  over. Een meter of 100 verderop zag ik een politieafzetting. Aan het eind van de doodlopende straat zag ik een paar brandweerwagens staan met aardig wat publiek er omheen.

Er was een korte maar felle brand in een appartement in de Tine van Dethstraat. Ik liep terug en daarna door naar de IJsbaan. 


Vandaar liep ik via de Rijndijk naar de Dobbewetering, waar je de drukte rond de brand niet kon missen.

De Stevenshofdreef was inmiddels afgesloten voor het autoverkeer.

Via de zuidrand van de Stevenshof liep ik naar huis terug.

De temperatuur was nog steeds veel te warm voor de tijd van het jaar, maar door windkracht 6 voelde het toch kouder aan.
Het lopen ging makkelijk, maar tegelijk voelde ik me een ramptoerist in eigen wijk.

Geen opmerkingen: