woensdag 19 januari 2022

De opbouw begint

 
Vannacht had het bij KNMI-meetpunt Voorschoten op anderhalve kilometer van ons huis zowaar weer een keer licht gevroren. Toch is er in de verste verte geen sprake van de opbouw van een mooie ijsvloer.

Hoe anders was het bij de bouwwerkzaamheden van Zwembad en IJshal "De Vliet", waar ik vanmorgen na boodschappen gedaan te hebben op de Boerenmarkt en bij "De Helianth" naar toe gefietst was. Waar vorige week woensdag door de mist weinig te zien was, daar was nu goed zichtbaar, dat de opbouw begint.

Na thuis geluncht te hebben en een huishoudelijk klusje gedaan te hebben, trok ik mijn schaatskleding aan en fietste naar de Vondellaan, waar ik in de Leidse IJshal voor het eerst in 2022 schaatsles ging geven aan kinderen.
Na het scannen van de QR-code, hetgeen een stuk eenvoudiger was dan de Da Vinci code, trok ik mijn schaatsen aan en begaf ik me op de niet gedweilde ijsvloer.

Het ijs was daardoor stroever dan normaal, maar dat was helemaal niet erg, daar de meeste kinderen onwennig begonnen met schaatsen. De laatste schaatsles was op 15 december, 5 weken geleden.

Daar ik met 30 jaar ervaring een oude rot in het vak ben, had ik hier rekening mee gehouden en begon ik met een herhaling van de basisoefeningen. De tweede helft van de training kwam nieuwe oefenstof aan bod waaronder het schaatsen aan de stok. Het laatste kwartier was tikkertje spelen op de binnenbaan. Hier leren de kinderen nog het allermeeste van!
Volgende week borduren we voort op deze eerste schaatsles van dit jaar. De opbouw begint.

Geen opmerkingen: