donderdag 6 januari 2022

Jacob Vredenborg

Gisterenavond zat ik op mijn gemak de bijlage van het Leidsch Dagblad over de Elfstedentocht van 25 jaar geleden te lezen.

Ineens werd mijn oog getrokken door een foto op de Kagerplassen.

Frits van Huis en ik stonden in februari  2021 bij dezelfde ijszeilboten.

De foto stond onder een artikel over bijzondere Elfstedentochtverhalen. 


Hierboven het artikel over de bijzondere reis van Jacob Vredenborg door de woestijn om op tijd in Leeuwarden te kunnen zijn., maar het verhaal is desondanks te leuk om het niet te lezen.
Normaal gesproken zou ik vanmorgen met Jacob Vredenborg op het ijs in de Leidse IJshal gestaan hebben bij de schaatslessen voor kinderen.

Maar zoals bekend is de kunstijsbaan aan de Vondellaan van overheidswege gesloten in verband met de coronacrisis. 

Nu ligt de baan er verlaten bij, terwijl dagelijks honderden kinderen er schaatsplezier hadden kunnen hebben. Met het kleine beetje nachtvorst en iets meer vorst aan de grond komen we echt niet op natuurijs.


Bij de schaatslessen heb ik vaak met Jacob samen een groep kinderen, die we de beginselen van de edele schaatskunst bijbrengen.

Na afloop van de schaatsles hadden we dan gezellig kunnen praten over onze belevenissen voor, tijdens en na de Elfstedentocht van 1997.

Geen opmerkingen: