vrijdag 7 januari 2022

Regenboogrit


De fietsrit om boodschappen te doen was er eentje van zonneschijn en regen met als extraatje af en toe ook nog een portie hagel. 
Allereerst fietste ik in het zonnetje langs het revalidatiecentrum, waar een van mijn 8 zussen verblijft. Het was daarna duidelijk, dat ik beter mijn regenbroek aan kon trekken. Deze zou daarna ook niet meer uitgaan.

Nu heeft elk nadeel zijn voordeel. Via de mooie Leidse binnenstad trapte ik naar "De Helianth", hetgeen zonnebloem betekent. Op de brug over de Witte Singel viel mijn oog op een prachtige regenboog.

Hoewel het niet warm was, maakte ik op de terugweg met twee volle fietstassen een behoorlijke omweg.

De wind was nogal wisselend in kracht.

Bij deze fietsrit in zeer wisselvallig weer had ik in totaal 23 kilometer afgelegd.

Alleen de sneeuw ontbrak tijdens deze regenboogrit.

Geen opmerkingen: