woensdag 12 januari 2022

De tand des tijds


Vanmorgen verliet ik na een nacht met vorst op klomphoogte om half 9 het huis, daar ik 20 minuten later een afspraak had staan met de tandarts. Het was voor controle en ik had "niets".
Ik fietste door naar de Boerenmarkt om wat boodschappen te doen om vervolgens door te rijden naar de Voorschoterweg, waar ik wat foto's maakte van de bouw van Zwembad en IJshal "De Vliet".

De mist, die de hele dag hardnekkig zou blijven hangen, beperkte het zicht enorm, maar toch kon je de vooruitgang nog wel zien.

Ook aan de Vlietzijde.
Ik trapte door naar de Leidse IJshal om met een paar vrijwilligers Jan van Rijn te feliciteren met zijn 65e verjaardag.

De ijsmeester heeft de tand des tijds behoorlijk goed doorstaan. Zijn hoop om op een 333-meterbaan aan de slag te kunnen was vervlogen, maar wellicht kan hij 333-meter bier bestellen.....

Na thuis met mijn vrouw geluncht te hebben, sleep ik mijn gisteren op De Uithof voor het laatst gebruikte schaatsen, waarna ik mijn sportkleding aantrok en in de mist naar de volkstuin liep.

Het was waterkoud weer, maar gelukkig loop je jezelf wel warm.

Mijn beenspieren hebben de tand des tijds goed doorstaan.

Geen opmerkingen: