dinsdag 11 januari 2022

In vorm rijden op De Uithof

Het was een mooie zonsopgang vanmorgen.

Het kwam op KNMI-meetpunt Voorschoten net niet tot vorst aan de grond.

Na met mijn vrouw en onze oudste kleinzoon te hebben ontbeten, fietste ik naar Jaap Kroes, met wie ik mee reed naar Den Haag. We gingen echter niet naar de actie van de sportsector in het centrum van de Residentie, waar we wel volledig achter staan. Een petitie, die 300.000 keer is ondertekend is dan ook geen dagelijkse kost.

Misschien luistert politiek Den Haag nu wel een keer naar het volk.

Wij gingen naar De Uithof, daar de Leidse IJshal door de lockdown nog steeds gesloten is. Waarom volgde het kabinet Rutte III  op 3 januari het advies van het Outbreak Management Team om voor kinderen tot 18 jaar het binnensporten weer mogelijk te maken????
Maar goed, je kunt gaan klagen, doch je kunt ook kijken naar wat er wel mogelijk is. En dat was schaatsen op De Uithof, waar het ijs vanmorgen uitzonderlijk goed was.

Met weinig wind kon je heerlijk schaatsen. Het was duidelijk te merken, dat de Kerstvakantie afgelopen was, want het was een stuk rustiger dan vorige week. Hierdoor was er veel meer ruimte om je slag af te maken. Ik reed 10 rondjes tot de eerste dweilpauze. Het volgende uur reed ik er 64. Dat waren er twee minder dan vrijdag, maar toen reden Jan van Rijn en ik om beurten op kop.
Na de tweede dweilpauze was het nog rustiger. Na een rondje inrijden reed ik een 10 kilometer in een iets hoger tempo om daarna nog 10 rondjes puur op techniek te schaatsen.

Zo kon ik me lekker in vorm rijden op De Uithof. Met 44 kilometer schaatsplezier stapten we tevreden van het ijs.

Na 's middags thuis geluncht te hebben, bracht ik het groente- en fruitafval naar de volkstuin, waarna ik mijn zus in het revalidatiecentrum opzocht en nog wat boodschappen haalde bij "De Helianth".

In aangenaam winterweer had ik in totaal 33 kilometer gefietst. In totaal had ik 77 kilometer afgelegd. Er zijn dagen, waarop ik minder doe....

Geen opmerkingen: