vrijdag 28 januari 2022

Molentocht


De dag begon zowaar een keer zonnig. Door de onbewolkte hemel kwam het nipt tot vorst aan de grond.

Mijn vrouw ging met een vriendin wandelen. Ik zou glazen potten naar een imker in Leiderdorp brengen en daarna boodschappen doen. Als eerste tussenstop had ik fietsenmaker Van Vliet in Noord-Hofland. Een remkabel begon uit te spruiten. De fietsenmaker zette er een kapje overheen en het probleem was opgelost.
Daar IJshal "De Vliet" om de hoek lag, fietste ik daar ook even naar toe.

Aan de overzijde van de Vliet ziet het er zo uit.

De bouw van de nieuwe kunstijsbaan is vanaf nu live te zien op https://www.youtube.com/watch?v=jWxRtWMFzRY.
Ik fietste door naar Zoeterwoude-Rijndijk, waar mijn Molentocht pas goed begon.

Langs de skeelerbaan van Leiderdorp fietste ik naar de Munnikenpolder, Daar kwam ik pal langs de Does te rijden.

Daar we tot half februari natuurijs op onze buik kunnen schrijven, besloot ik van de fietstocht maar een Molentocht te maken.

Ik kwam er achter, dat je nu vanaf de Munnikenpolder door kunt rijden naar Hoogmade. Langs de rand van de geboorteplaats van mijn moeder trapte ik door naar Leiderdorp, waar ik via de Molentocht naar de imker fietste.

In ruil voor een tiental honingpotten kreeg ik een tweetal flesjes Pronck Tripel.

Het was heerlijk fietsweer met weinig wind.

Ik besloot dezelfde weg te nemen op de terugweg, waarbij ik weer langs de molens aan de Does kwam.

Via de Molentocht in Zoeterwoude reed ik naar "De Helianth", waar ik boodschappen deed.

Wie denkt, dat ik klaar was na een fietstocht van 40 kilometer, vergist zich deerlijk. Na de boodschappen thuis opgeruimd te hebben, at ik een banaan, trok ik mijn hardloopschoenen aan en liep een rondje van 6 kilometer, waarbij ik ook langs de molen van de Stevenshof kwam.

Als je een Molentocht doet, moet je het goed doen!

Geen opmerkingen: