zaterdag 18 december 2021

Lockdown of knockout?

Vorig jaar om deze tijd ging de Leidse IJshal voor een paar weken in lockdown. Het werden er meer en uiteindelijk was het half december einde seizoen.

Na de dreigende berichten, die sinds gisteren rondgingen in Den Haag, moesten we ons zorgen gaan maken over een zelfde scenario voor dit jaar.
Ik hield er ernstig rekening mee. Zelfs het weer paste helemaal bij mijn gevoel: grauw.

Vanmorgen deed ik boodschappen in waterkoud weer. Vanmiddag liep ik naar de volkstuin, waar mijn vrouw eerder naar toe gefietst was. Dit zou wel eens een deel van mijn conditietraining kunnen gaan worden de komende tijd: vrijwel iedere dag een kilometer of 6 hardlopen. Dit Spaanse schema is me goed bevallen.

Na me gedoucht te hebben, sleep ik tegen beter weten in de schaatsen. 
Vanavond om 7 uur was al duidelijk, dat het een harde lockdown zou gaan worden tot minimaal 14 januari.

Daar ik netjes opgevoed ben, liet ik Mark Rutte netjes uitpraten in de stille hoop, dat hij ons bij de neus zou nemen. 
Maar helaas, alle binnensportlocaties moesten dicht. Dus ook de Leidse IJshal.

Buitensportlocaties mogen nog wel. We kunnen dus wellicht weer uitwijken naar De Uithof in Den Haag.

En wie weet komen we nog op natuurijs?

Tot 14 januari moeten we het van dit soort strohalmen hebben. Dat is de schrale oogst van deze grauwe dag.

En dan maar hopen, dat de lockdown dit jaar niet ontaardt in een knockout.

Geen opmerkingen: