zondag 19 december 2021

Minibieb

Vanmorgen om 5 uur ging de lockdown in. Dat is natuurlijk flauwekul, want door de avondklockdown was alles gisterenavond om 5 uur al gesloten.

Zoals verwacht was de Leidse IJsbaan als binnensportlocatie tot 14 januari gesloten. Geluk bij een ongeluk is, dat de kunstijsbanen in Haarlem, Den Haag en Amsterdam wel open blijven voor het publiek. Er is dus een uitwijkmogelijkheid. De horeca heeft deze niet.

Anderzijds heeft de zorg ook  de grootst mogelijke moeite om het hoofd boven water te houden.

Voor hen is schraalhans er keukenmeester.

Wat dat aangaat is 2021 een jaar, waarin heel veel misgaat.

Bij een van mijn zussen was ook sprake van de wet van Murphy. Vanmorgen fietste ik naar het revalidatiecentrum, waar ze verbleef. Daar er vanaf heden maar 2 gasten mogen komen, stond ik buiten. Via een raam, dat geopend werd, kon ik op veilige afstand toch met mijn zus praten.

Na deze fietstocht at ik thuis met mijn vrouw, die de laatste hand legde aan onze minibieb.

Zo kunnen de mensen uit onze straat boeken lezen, die zo een tweede leven gaan leiden.

Want een boek lezen mag nog steeds!

Geen opmerkingen: