maandag 13 december 2021

Tweemaal naar de Vondellaan

Het was vandaag voor december behoorlijk warm weer.

En daar het de hele dag droog bleef, was het geen straf om tweemaal naar de Vondellaan te fietsen.

De eerste keer was na de vervroegde lunch, daar ik om 1 uur een vergadering had over het schaatsen voor kinderen in de Kerstvakantie. Het klinkt vanzelfsprekend, maar dat is het niet.

Na een overleg met acht organisatoren hakten we de knoop door: het gaat door in de officiële Kerstvakantie van maandag 27 december t/m vrijdag 7 januari.
Afgelopen zomer werd een Franse vrouw op slag wereldberoemd, of kan ik beter zeggen wereldberoerd, toen ze het halve peloton velde met haar bord "Allez opi-omi".
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen, dat het bord nog langer was. De tekst luidde: "Allez opi-omikron". En dat brengt ons weer bij de coronacrisis: de Omikron-vrariant gaat er  vermoedelijk voor zorgen, dat de Kerstvakantie vervroegd gaat worden.


Daar de andere schaatsers door de Avondklockdown al veel in hebben moeten leveren, besloten we eveneens, dat bij een vervroegde Kerstvakantie er geen schaatslessen voor kinderen georganiseerd worden in die week.
Na de vergadering fietste ik naar huis, waar ik me omkleedde en een uur later voor de tweede maal naar de Leidse IJshal te fietsen. Ditmaal om de schaatsles van vrijdag van de IJVL te gaan geven.

Daar ik een groep heb met diverse kinderen van de LOHC had ik een paar hockeyoefeningen er tussen gepland. Met een stick met een bal dribbelen doe je in een gebogen houding met licht gebogen knieën. Dat begint al aardig op de schaatshouding te lijken, een mooi aanknopingspunt.

Vooral als je er een slalom bij doet. Vanuit deze houding gingen we via de olifantsoren naar de zijwaartse afzet. Tot 5 voor 5. Toen was iedereen van het ijs af en kon ik voor de tweede maal van de Vondellaan naar huis fietsen.

Geen opmerkingen: