zaterdag 25 december 2021

Kerstwandeling

Fijne Kerstdagen om mee te beginnen.

Een Kerstmis, die in weerkundig opzicht zeer bijzonder begonnen is. 

Normaal gesproken koelt het in de nacht af, waarna het koudste moment van de dag vlak na zonsopgang gemeten wordt. 

Het warmste moment van de dag viel vannacht al en langzaam maar zeker werd het na zonsopgang juist kouder.

Met windkracht 5 werd de koude lucht uit Scandinavië en Oost-Europa onze kant op geblazen. Het voelde dan ook fors kouder aan door de windchill.

Met tegenwind op de fiets was het niet bepaald chillen.

In het Leidse Hout was het een stuk aangenamer bij het wandelen, daar de bomen de wind braken. Na een klein uurtje wandelen namen we koffie en warme chocolademelk bij een coffee to go.

Terwijl we op een bank in het zonnetje zaten, kreeg ik een foto doorgestuurd van Bas met een jeugdfoto, die ik niet kende.

Met mijn broertje Paul staan we bij de benzinepomp van buurman Schalk.
Na de wandeling fietsten we nog even naar het revalidatiecentrum, waar een zus van me tijdelijk verblijft. Vanwege de coronamaatregelen mochten er maar 2 gasten op bezoek. Via de telefoon praatten we met mijn zus, terwijl we elkaar door het raam zagen.

Thuisgekomen konden we weer opwarmen.

Geen opmerkingen: