vrijdag 17 december 2021

Kluunschaatsuitprobeerochtend

De vaste Vikingschaatsen, die ik in januari 1991 gekocht heb en waarop ik op 11 februari 1991 mijn eerste Alternatieve Elfstedentocht gereden heb door viermaal achtereen de Molen- en Merentocht te schaatsen en op 3 januari 1997 de Elfstedentocht, waren na 31 jaar op.

Sinds ik in december 1998 de klapschaatsen van Hans den Outer over kon nemen, schaatste mijn vrouw 23 jaar op de Vikings.
Bij Ooms Sport in de Leidse IJshal hadden we een tweetal kluunschaatsen apart laten leggen, zodat mijn vrouw deze vanmorgen uit kon proberen. Samen fietsten we naar de Vondellaan, waar Ada het eerst de Vikingschoenen aantrok. Nadat de Freeskate-ijzers eronder geklikt waren, kon ze van start.

De eerste paar rondjes gingen wat wankel. Logisch, want dit was voor het eerst, dat ze op klapschaatsen reed. Maar het wende snel.

De schaatsen zaten dermate lekker, dat mijn vrouw de Salomons niet eens aangetrokken had.

De keuze was snel gemaakt. Als ze hier weer 23 jaar op mag schaatsen....

Geen opmerkingen: