zondag 12 december 2021

Klein Duimpje en de kerstbomen

Het was gisteren zowaar een keer mooi weer. Niet dat het helemaal droog was, want dat is in de kuststreek teveel gevraagd sinds half november. Tijdens het fietsen 's ochtends bij het boodschappen doen en bij de fietstocht naar Hillegom kregen we toch een paar kleine buitjes over ons heen.

Ja, het waren kleine buitjes, die bij Klein Duimpje pasten.

Ter gelegenheid van Joeps verjaardag waren we er heen gefietst om met Bas en Nel en de jarige te proosten. Als cadeau hadden we een fles whisky meegenomen.

We hadden een paar verschillende biertjes. Zelf heb ik met een katholieke opvoeding een voorliefde voor heiligen. Ik koos dan ook Santa's Nuts. Een biertje van 9% met hazelnoten.

Al het goede gaat in drieën, dus de tweede ronde namen drie dit heerlijke kerstbier. Een aanrader!

Wat geen aanrader was, was de ongeopende fles van tafel te laten vallen. De Engelsen hebben daar een  uitdrukking voor: It's no use to cry over spilt whisky.

Dat deden we dan ook niet. We klagen niet over drankmisbruik. Scherven brengen immers geluk!
We hebben de lachspieren goed gebruikt op deze gezellige zaterdagmiddag. Om 5 uur stonden we buiten conform de stalorders van ons demissionaire kabinet, al lopen de meningen in de Tweede Kamer daarover nogal uiteen.

Waar wij ons keurig aan de regels hielden, daar werd heden middag flink de hand gelicht met het vuurwerkverbod. Nadat ik via de Landgoederenroute op de Horstlaan was beland op weg naar kasteel Duivenvoorde, hoorde ik, fietsend tussen "De Horsten" en de weilanden, aan alle kanten het geluid van vuurwerk. En dat allemaal voor iemand, die structureel te hard rijdt!

Zoals gebruikelijk haalde ik een kerstboom op, die ik na betaling van € 15,- mee kon nemen. Na de Kerstvakantie kan deze teruggebracht worden op opnieuw geplant te worden. Het betreft dus eigenlijk meer een kerstboomhuur.

Daar ik ben grootgebracht bij Breed Transport was het milieuvriendelijk vervoeren van een kerstboom voor mij een fluitje van een cent. En ik hield me wel netjes aan de maximumsnelheid!

Geen opmerkingen: