donderdag 10 maart 2011

"Jij bent een lekkere...."

De titel van dit blokje had ook "Je bent zot!" kunnen luiden, maar deze kwalificatie is op mij natuurlijk niet van toepassing. Verre van dat zelfs. Toch?



Ik koos echter voor "Jij bent een lekkere...."
Deze opmerkingen kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd, toen ik het schema voor de voorlaatste donderdagochtendtraining van de krasse knarren in de Leidse IJshal bekend maakte. Het was, voor degenen, die een piramide verwachtten, dan ook een verrassende training: we begonnen met 30 ronden, daarna 25, 20, 15, 10 en 5 om af te sluiten met 4,3,2 en 1. Het aftellen van schaatsseizoen 2010-2011 was begonnen.
Na de eerste 30 rondjes kreeg ik van Bert Raaphorst "Jij bent een lekkere...." toegevoegd: "Ik heb nog geen rondje ingereden en krijg er meteen 30 voor mijn kiezen."

Ondanks dit gemopper aan het begin van de training verliep alles prima. De heren kregen er steeds meer lol in. Vooral aan het eind, bij de trits van 5, 4, 3, 2 en 1 ronde met telkens 1 rondje rust tussendoor, kreeg ik zelfs lovende woorden te horen. Het tempo werd bij deze korte sessies flink opgeschroefd. Ik kreeg zelfs het verzoek om dit blokje snelheidstraining volgend seizoen vaker in te lassen.
Een prima idee: het is altijd goed om nieuwe prikkels in de training in te bouwen.
Ik kan de donderdagochtendgroep trouwens op hun wenken bedienen. Volgende week keert dit zelfs al terug, als we echt gaan aftellen: we beginnen dan met 15 ronden, 2 rondjes rust, 14 rondjes, 2 rondjes rust en zo gaan we met telkens een rondje minder door tot 1 ronde.
Alleen een zot kan zo'n schema bedenken....

Geen opmerkingen: