vrijdag 25 maart 2011

Een rustige aanloop

De kleine week, dat ik op mijn lauweren kon rusten, zit er op. Vandaag begon ik in het lentezonnetje aan de training voor mijn negende marathon van Leiden.

Om half 4 verliet ik mijn huis en liep in marathontempo richting Voorschoten. Ik moest nog een paar sleutels bij laten maken en zo wist ik het nuttige en het aangename te combineren.
Gelukkig was ik niet blind gevaren op de aangename temperaturen in onze tuin en had ik zekerheidshalve nog een dun hardloopjack aangetrokken, dat je altijd nog om je middel kunt knopen. Een wijs besluit, want uit de wind en in de zon was het nog behoorlijk fris.
Inclusief het wachten op de sleutels was ik anderhalf uur onderweg voor een blokje van 12 km in marathontempo. Ik weet, dat er een heleboel mensen zijn, die daar anders over denken, maar een goed getraind duursporter wordt daar niet moe van. Volgende week moet ik mijn eerste "dertiger" gaan lopen, mentaal de zwaarste. Wat dat aangaat was dit een eitje. Het was al met al dus een rustige aanloop.

1 opmerking:

23breed zei

WOW,

heel mooi!

gr.

Wilf