woensdag 15 juni 2011

"Je moet doorzakken, Bert!"

Dinsdag is mijn vaste trainingsavond. Zo begaf ik me gisteren met Jos Drabbels naar "De Bult" voor de wekelijkse droogtraining van de IJVL. We hadden met Iefke van Unen een nieuwe ster aan het firmament, terwijl Arien Stuijt helemaal uit Breda overgekomen was om weer eens met ons te kunnen trainen. Zeer gezellig.
En terecht, want het was weer een gevarieerde training. Na een blokje sprongoefeningen op de trappen van station Lammenschans liepen we naar Cronesteyn, waar onze coördinatie flink beproefd werd op de touwladder. Voor het sluitstuk van deze bijna 2 uur durende training, de bochtstappen in de elastieken, was er een blokje veldwerk, waarbij de buik- en rugspieren aan de beurt kwamen.
Bij een van deze oefeningen, die ik kennelijk niet geheel naar behoren uitvoerde, kreeg ik te horen: "Je moet doorzakken, Bert!"

In mijn jeugdjaren had ik deze aanwijzing niet bepaald nodig....

Geen opmerkingen: