vrijdag 13 april 2012

Vrijdagmiddagtraining

Vrijdag de 13e. Volgens veel mensen een ongeluksdag. In ieder geval wordt in het Catshuis een poging gedaan hier een extra dimensie aan toe te voegen.

Zelf benutte ik deze dag voor een extra trainingsrit. Vanaf de bibliotheek in Katwijk fietste ik in het zonnetje door de duinen, waar ik al heel wat kilometers heb hardgelopen, naar Wassenaar. Via de Klip en de Haagsche Schouw reed ik op huis aan.
In de wintermaanden is de vrijdagmiddag mijn vaste trainingsmiddag. Dan geef ik 2 uur achtereen schaatsles in de Leidse IJshal. Eerst voor de buitenschoolse sport en aansluitend voor de IJVL.

Terwijl de kinderen inrijden, schaats ik een paar rondjes met Alexander Marselis, die les krijgt van Max Delfos. Dit is een vaste routine van zeker 10 jaar.

Een vaste waarde op vrijdagmiddag is Sjaak Hartman, de éminence grise van de IJVL. Deze groep is bij hem in goede handen.

De tweede groep werd getraind door Monica van Rijn en Bert de Boer, die afwezig was op de dag, dat de foto's gemaakt werden.

Zelf heb ik inmiddels al 20 jaar de beginnersgroep.

En zoals u kunt zien, en dat kan ook niet anders met mijn trainingsmethodiek, is dit de meest serieuze groep.

Geen opmerkingen: