donderdag 16 februari 2012

Krasse knarren

Vanmorgen fietste ik weer eens naar de Leidse IJshal om te gaan schaatsen met de "Krasse knarren". De eerste training voor de volgende Elfstedentocht.
Ik was benieuwd, hoe het zou gaan. Mijn linker enkel was wat dunner. Naast het smeren van Spiroflor gebruikte ik ook de tip, die Mart Moraal me had gemaild: masseren met een washandje met ijsblokjes.
Ik pakte in plaats van ijsblokjes een coolpack uit de diepvries en masseerde de gevoelige plekken op mijn scheenbeen en bij mijn enkel daar driemaal daags mee. Het voelt in het begin raar aan, maar de zwelling werd wel minder.
Desondanks ging ik nog met mijn kluunschaatsen. De enkel was nog te dik voor de klapschaatsen.
De eerste paar rondjes gingen vrij stroef, maar het piramideschaatsen ging prima. Ik hoefde, waar ik vooraf bang voor was, nergens af te haken.
De les was verder rimpelloos verlopen. Alleen kreeg ik na afloop wel een klacht van Henk Distelvelt.

Hij miste een deken op de bank....

Geen opmerkingen: