zondag 10 maart 2013

Een twijfelachtig record

In de sport draait het om het leveren van prestaties. Het liefst verbreek je je eigen persoonlijke records.
Gisteren kwam ik daar bij het trainen in de regen, nadat ik ook al in deze neerslag had gefietst, niet aan toe. Toch blijk ik bij het 12 km hardlopen het twijfelachtige genoegen te hebben gehad getuige te zijn geweest van een nieuw record.

In Nederland heeft het nog nooit 24 uur achtereen op één dag geregend te hebben.

Tot gisteren, toen wij precies op de grens lagen, waar warme en koude lucht op elkaar botsten. En zoals iedereen, die een beetje van het weer afweet, kan vertellen: daar valt over het algemeen de meeste neerslag.

Ook op de meetpunten op Schiphol en in Rotterdam is dit twijfelachtige record gevestigd. Ik verwacht, en vooral ik hoop, dat dit twijfelachtige record nog wel even zal staan.
Nee, dan hebben ze het in Rotterdam vannacht beter bekeken.

Geen opmerkingen: