zaterdag 23 december 2017

Kerstinkopen

Afgelopen woensdag hadden we een gezellige Kerstborrel van mijn werk in "De Roskam" in Katwijk aan den Rijn. Vlakbij staat het standbeeld "Schaatsers" van de veel te jong overleden Gerard Brouwer vlak bij de Rijn, waar je met natuurijs heel mooi kunt schaatsen.
Vanmorgen kon ik in gaan kopen voor de volgende Kerstborrel. Morgen krijgen we een huis vol visite.
Het is de traditionele Buijzendag en met een man of 20 over de vloer moet je natuurlijk zorgen voor een natje en een droogje. Dat betekende een drietal keren heen en weer fietsen om alles op in huis te halen. Daarna fietste ik nog even door naar de volkstuin om de compost weg te brengen, twee regentonnen te legen en de aardappels mee terug te nemen.
Op deze grauwe decemberdag fietste ik zodoende toch nog 23 kilometer, waarvan de helft met volle fietstassen. Ik nam de gelegenheid te baat. Morgen zal er niet veel van fietsen komen.

Geen opmerkingen: