zondag 14 april 2024

Vrijwilligersfeest

Het was sinds jaar en dag gebruikelijk, dat de vrijwilligers van IJshal Leiden aan het eind van of pal na het schaatsseizoen bedankt werden met een vrijwilligersfeest met een leuke activiteit en een hapje en een drankje. Deze traditie wordt voortgezet bij IJshal De Vliet.

Ondanks dat diverse mensen afwezig waren, was het behoorlijk druk in de verenigingsruimte met zicht op de lege 250-meterbaan en het zwembad. Vanaf 5 uur waren we welkom, om 6 uur begonnen we aan de activiteit, waarvan in de uitnodiging stond, dat je stevige schoenen aan moest trekken.

Mijn aan Ada uitgesproken vermoeden, dat het curling of Bavarian curling oftewel Eisstockschiessen zou zijn, werd bewaarheid. Het werd beide. De ene helft van degenen, die hier aan meededen, begon met curling, de andere helft met Bavarian curling.
Mijn groep begon met curling, dat ik eenmaal had gespeeld bij de officiële opening van IJshal De Vliet.

Wat dat aangaat had ik een voorsprong op de anderen. We begonnen met het glijden op één knie met 2 curlingstenen. Een vrouw deed dat zo enthousiast, dat ze een buikschuiver maakte!
Nadat we de basisprincipes enigszins onder controle hadden, speelden we een een verloren partijtje tegen een ander kwartet.


Halverwege het uur wisselden we van spel en konden we ons uitleven met Eisstockschiessen. Daar ik een paar jaar lang coördinator van het Bavarian curling was geweest en het spel veelvuldig had begeleid na het zelf uitgelegd te hebben, had ik hierbij een voorsprong op de rest. Dat vertaalde zich in een tweetal gewonnen potjes.

Daarna begaven we ons van de funbaan naar de verenigingsruimte, waar we een heerlijk Italiaans buffet kregen voorgezet. Onder het eten konden we gezellig bijkletsen met diverse bekenden. Al met al was het een geslaagd vrijwilligersfeest. 

Geen opmerkingen: