vrijdag 28 augustus 2020

Boodschapper

 Eenieder zal het er mee eens zijn, dat boodschapper veel gewichtiger klinkt dan boodschappenjongen. 

In het veelgeprezen "De brief voor de koning" van Tonke Dragt wordt schildknaap Tiuri plotsklaps boodschapper, als hij een brief met een belangrijke boodschap van een stervende ridder naar de koning  van Unauwen moet brengen.

Ik kreeg vanmorgen ook een brief mee, waarmee ik aan de slag kon: een boodschappenlijst. Deze kreeg ik mee van mijn eigen koningin.

Ridderlijk als ik ben besteeg ik mijn stalen ros om de mij toevertrouwde taak tot een goed einde te brengen. Of liever gezegd: taken. Het waren er teveel om deze in één keer uit te voeren. Derhalve reed ik tot 3 keer toe uit.

Dat probeerde ik zoveel mogelijk tussen de buien door te doen op deze wisselvallige dag.

Helaas gokte ik één keer mis en kreeg ik op het stalen ros van het ene moment op het andere de volle laag. Gelukkig was dat op weg naar huis, zodat ik thuis een droge broek aan kon trekken. 

Maar een beetje boodschapper versaagt niet!

En zeker niet, als zijn koningin het hem gebiedt....

Geen opmerkingen: