zaterdag 29 augustus 2020

Parijs is nog ver

Gisterenavond kreeg ik een mailtje van de organisatoren van de Halve marathon van Katwijk. Deze is vanwege coronacrisis afgelast, net zoals eerder al de Vlietloop van volgende week. Ik vind het terecht.
Inmiddels was de ploegenpresentatie van de Tour de France in Nice geweest.


Verbazingwekkend, want vandaag was in Nice de start van de Ronde van Frankrijk, terwijl het gebied donderdag code rood heeft gekregen. 


Maar ja, de Fransen hadden dan ook geen intelligente lockdown.

De eerste etappe was symbolisch voor het gesternte, waaronder de Tour dit jaar van start ging. Men begaf zich op glad ijs. De ene valpartij na de andere op spekgladde wegen.

De Tour is begonnen, maar niemand weet of de Tour Parijs haalt.

Joop Zoetemelk wist het al ruim 40 jaar geleden te melden: "Parijs is nog ver!"
En dat kon dit jaar wel eens meer gelden dan in andere jaren. Als ik ploegleider was, dan zou ik er voor zorgen, dat ik zo snel mogelijk de gele trui in de ploeg zou hebben en deze dan zo lang mogelijk verdedigen. Normaal gesproken een zelfmoordtactiek, maar dat kan in dit coronajaar wel eens een winnende tactiek zijn. Want voor je het weet wordt de rest van de Tour geschrapt.

Inderdaad. Parijs is nog ver. Wellicht te ver.....

Geen opmerkingen: