zondag 9 augustus 2020

Een rustdag in de hittegolf


Dit temperatuuroverzicht van 20 over 9 vanavond spreekt boekdelen. Het was wederom snikheet vanavond. Op zulke dagen heb je 2 opties: je bent vroeg uit de veren en in de ochtenduren actief, of je houdt je rustig tot een uur of 4.
Met dat vroeg opstaan hebben we de afgelopen 2 jaar tijdens onze fietsvakanties in Duitsland genoeg ervaring opgedaan.  Maar vandaag hoefden we geen lange afstanden af te leggen. De 80 kilometer fietsen van gisteren hoefde ik niet persé te evenaren of te overtreffen.
Vanmorgen sliepen we enigszins uit en deden verder kalm aan. Toiletten schoonmaken, een was draaien en andere kleine klussen, die je tijdens een hittegolf in een rustig tempo uit kan voeren.
Om 10 uur ontbeten we binnen, daar het in de tuin te warm was.'s Middags lunchten we wel in de tuin, want toen konden we in de schaduw van de appelboom zitten.
Voordat we om 4 uur naar de volkstuin fietsten, bracht ik nog even het oud papier en het glas weg. Ik begon met bramen en frambozen plukken, waarna ik een uur lang met een gieter heen en weer liep van de regenton en de sloot om her en der op de tuin water te geven. Mijn vrouw deed het fijnzinniger werk met haar groene vingers.
Na het water gieten plukte  ik nog een maaltijd sperziebonen bij elkaar, voordat we wat fruit aten. Daarbij kon ik kijken naar de kikker in de vijver.
Om half 7 fietsten we weer terug naar huis. Met 12 kilometer op de kilometerteller kun je niet beweren, dat ik me op deze tropische dag enorm heb uitgesloofd.




Geen opmerkingen: