woensdag 12 augustus 2020

Uitbollen

 Het valt me niet mee om na de vakantie op gang te komen in het laatste stukje van mijn 41-jarige loopbaan in de openbare bibliotheek. Zou het komen door het warme weer?

We beleefden vandaag de zevende tropische dag op rij. Een unicum sinds de temperaturen in De Bilt worden gemeten.
Zou het komen, omdat ik inmiddels 65-plusser ben geworden?

Is het een mentale kwestie? Een beetje vergelijkbaar met de slotkilometer van de marathon? Je weet, dat je het gaat halen, maar je kunt je dan niet meer oppeppen om te versnellen.

Is het, wat bij het biljarten de nastoot wordt genoemd? De wedstrijd is feitelijk gespeeld, maar de tegenstander heeft nog recht op een gelijkmakende beurt.
Of moet ik te raden gaan bij het wielrennen, dat voor tal van situaties prachtige uitdrukkingen heeft. Een ervan is uitbollen.

Wie het weet, mag het zeggen. Met nog 2 maanden te werken tot mijn pensioen ben ik in ieder geval wel hard op weg naar het einde van mijn werkzaamheden als bibliothecaris.

Geen opmerkingen: