zaterdag 1 augustus 2020

Tuin-Duinloop

Het was een dag met 2 gezichten. Vanmorgen speelde ik voor boodschappenjongen,  vanmiddag voelde ik mij een atleet met veel ervaring.
Na met mijn vrouw ontbeten te hebben, reden we samen naar haar oude school om de planten water te geven. Voor haar was het een warming-up voor het werk op de volkstuin. Ik reed door naar juwelier Plessen in Leiden Zuid-West voor een nieuwe batterij in onze wekker. We mochten ons eens verslapen....
Daarna haalde ik wat boodschappen bij "De Helianth", waaronder het wekelijkse zoutarme brood. Er was ook brood aangekomen voor mijn schoonouders. Ik besloot om dat ook maar meteen mee te nemen.
Thuis gekomen trok ik mijn sportkleding aan en voor de tweede keer stapte ik op de fiets voor boodschappen. Dit keer met een hoog gehalte eigenbelang. Ik ging naar de bierwinkel aan de Zeemanlaan. Je hebt daar inmiddels een assortiment van 1300 speciaalbiertjes, dus keuze genoeg.
Met de voorraad voor een maand fietste ik door naar mijn schoonouders om hun brood af te leveren.
Helaas waren ze op dat moment niet thuis. Derhalve trapte ik door naar de volkstuin, waar ik met Ada lunchte.
Daarna begon ik aan mijn eerste loop als 65-plusser. Ik koos ervoor om de Tuin-Duinloop van mei voor een groot deel te herhalen. Er waren echter 2 verschillen: het was aanmerkelijk warmer dan toen.
Dit had als gevolg, dat het op het Wassenaarse slag veel drukker was. Hier kon je met goed fatsoen niet hardlopen, dus dat liet ik maar achterwege.
Ik draaide me om en liep terug op de heenweg. Over het fietspad naar "De Klip" om daar halverwege de "geheime" klim aan de Van Bergenlaan voor de tweede keer vandaag te nemen.
Via de Van Bronckhorstlaan verliet ik Rijksdorp en liep terug naar de volkstuin na een loop van 12 kilometer. De training voor de marathon van Leiden op 22 november is begonnen!
Op de volkstuin dronk ik nog een kop muntthee met mijn vrouw, waarna ik het brood alsnog naar haar ouders bracht. Bij thuiskomst had ik 12 kilometer hardgelopen en 36 kilometer gefietst. Geen gek begin van augustus.

Geen opmerkingen: