dinsdag 13 juni 2023

Grote wederik

Het is vrij algemeen bekend, dat je bij warm weer minder slaapt.  Dat ging vandaag weer op. Om half 6 werden we wakker en daar de slaap niet meer kwam, stonden we om 6 uur naast ons bed.
Net als gisteren aten we een banaan en een sneetje notenrozijnenbrood, voordat we op de fiets naar de volkstuin stapten. We gingen in de relatieve koelte water geven bij de planten, die dat het hardst nodig hadden.


Bij het heen en weer lopen met een gieter van en naar de sloot hoorden we weer prachtig vogelgezang. In de top van een spar zat een winterkoninkje. Ik pakte mijn mobieltje, maar de vogel was gevlogen. In arren moede maakte ik maar een foto van de grote wederik, die prachtig staat te bloeien bij ons schuurtje.

Daarna ging ik onverdroten voort met het geven van water op de tuin. 
Gelukkig meldde het winterkoninkje zich weer. Vanaf wat grotere afstand nam ik de foto.

Uitvergroot ziet dat er met weinig pixels zo uit.


Luister en geniet van dit vogelgezang.
Om 9 uur waren we na het watergeven en het aardbeien plukken klaar op de tuin en fietsten we naar het Valkenburgse meer. Het was inmiddels al aardig opgewarmd.

De te koude periode van eind mei/begin juni is inmiddels ook al bijna volledig weggepoetst.

Terwijl Ada een kwartier in het koude water zwom, werkte ik op de kant een droogtraining met veel schaatsstappen en statische oefeningen af.
Thuisgekomen dekte mijn vrouw de ontbijttafel, terwijl ik de planten in de achtertuin water met een gieter. Daarbij kon ik iedere keer genieten van de waterlelies.

De natuur is om je heen. Kijk ernaar en geniet ervan!

Geen opmerkingen: