woensdag 28 juni 2023

"Die meneer ken ik!"


Na de regen van vannacht was het heel aardig zomerweer geworden. Mijn vrouw was op de fiets naar de volkstuin gegaan. Ik ging er hardlopend heen op het warmst van de dag.

Op de tuin plukte ik wat aardbeien en frambozen. De aardbeienoogst is duidelijk zijn beste tijd gehad.

Na op de volkstuin muntthee gedronken te hebben met Ada liep ik  om de 8 kilometer vol te maken met een klein slingertje extra naar huis terug. Aan de rand van de Stevenshof kwam een vrouw op de fiets met een kind achterop mij tegemoet. De jongen zei: "Die meneer ken ik!"
De moeder vroeg: "Waarvan?"
"Van het schaatsen", dacht ik, en dat was precies wat de zoon zijn moeder antwoordde.
Hoeveel generaties kinderen hebben al niet leren schaatsen in de Leidse IJshal?

Geen opmerkingen: