maandag 5 juni 2023

Nooit bewegen als je geschoren wordt

Vanmorgen hadden we om half 11 een afspraak staan bij Edwin Minnee. We waren aan een knipbeurt toe. Samen fietsten we op deze zonnige maar winderige ochtend naar Katwijk toe langs de vernieuwde Tjalmaweg. Ik was het eerst aan de beurt.

Het haar werd gehalveerd en terwijl mijn trainingsmaat op Leidse kunstijs en natuurijs bezig was mijn baard en snor te scheren, ging mijn mobieltje af. Mijn vrouw kwam deze brengen. Ik zei meteen: "Je moet nooit bewegen als je geschoren wordt!"
Deze hint werd door Edwin begrepen, zodat ik ijsmeester Wiemer Sjoerdsma te woord kon staan. Hij wilde weten, of ik in IJshal "De Vliet" ook bedrijfshulpverlener wilde zijn met het oog op de herhalingscursus.
"Alleen  als we niet de dag erop de lesstof in de praktijk hoeven te brengen", antwoordde ik.

Daar waren we het snel over eens, waarna Edwin aan de tweede helft van de scheerbeurt kon beginnen.
Aansluitend mocht mijn vrouw op de stoel plaatsnemen, waarna we na het alarm van de eerste maandag van de maand met zomerkapsel naar huis konden fietsen met de wind in de rug. 





Geen opmerkingen: