donderdag 8 juni 2023

Fietsenwissel

Het is deze maand een vast stramien: ik besteed veel tijd aan het schrijven van "Glibbers op glissen".
Nu kun je niet de hele dag op de bureaustoel blijven zitten, dus je pakt ook de nodige beweging op. Deze deed zich aan het eind van de ochtend voor, toen ik met Ada's fiets naar fietsenmaker Van Vliet reed. Haar fiets had de jaarlijkse onderhoudsbeurt nodig, de mijne was net geweest.

De fiets reed weer als een zonnetje. Dat klopte, de zon stond hoog aan de strakblauwe lucht te stralen. Het werd vandaag dan ook behoorlijk warm.

Na thuis de fietstas weer vastgezet te hebben reed ik door naar de volkstuin, waar ik met een gieter water uit de sloot haalde, dat ik uitgoot op de planten en het pootgoed, dat het dringendst om water verlegen zat. Een uur lang liep ik heen en weer tussen de tuin en de sloot.

Bij de plek, waar ik de gieter vulde, zag ik iets heel bijzonders. Een els ontsproot uit een klein balkje en groeide dus op hout. De groeikracht van de natuur is toch heel bijzonder.

Geen opmerkingen: